לפגישת ייעוץ ראשונית חינם חייגו-

מי זקוק לתוכנית עסקית?

בין אם מדובר בעסק גדול, עם כמות גדולה של עובדים ולוגיסטיקה מורכבת ובין אם מדובר בעסק קטן של איש אחד, כל עסק צריך שתהיה לו תכנית עסקית.
תכנית עסקית היה המתווה את כל פעילות העסק. כאשר כותבים תוכנית עסקית, למעשה, עושים סדר בפעילות העסק, בכיוון שאליו הוא הולך, בצעדים שעליו לקחת, במימון ועוד... התוכנית העסקית נוגעת בכל ההיבטים בעסק: פיננסי, שיווק ופרסום, לוגיסטיקה, ועוד... כדי שבעלי העסק יוכלו לקבל החלטות ולהוביל את העסק להצלחה.

למה חשוב לנהל תזרים מזומנים?

אז נכון, בכל רבעון נהוג להוציא דוח רווח והפסד לעסק, לראות איפה העסק עומד ולנהל את משאביו והוצאותיו. אך חוץ מדוח הרווח וההפסד, אנו ממליצים מאוד לנהל את תזרים המזומנים בעסק באופן שוטף. יותר ויותר עסקים מנהלים היום תזרים מזומנים שוטף.
למה? בשורה התחתונה- זה מאפשר מעקב רציף ויומיומי על המצב הפיננסי של החברה, מה שיכול למנוע הפתעות, נפילה לבורות ואפילו לכינוס נכסים או פשיטת רגל.
תזרים המזומנים מציג זווית נוספת לניהול הפיננסי של העסק.

כיצד כותבים תוכנית עסקית?

כל עסק, הן בתחילת דרכו והן בשלבי חייו השונים, ;צריך להתנהל מול תוכנית עסקית.
התוכנית העסקית היא שלב קריטי בתכנון נכון שיביא להצלחתו של כל עסק. בתוכנית העסקית יבואו לידי ביטוי כל היבטי העסק: הפיננסי, השיווקי, כוח האדם, התפעול ועוד. תוכנית עסקית מאפשרת לבעל העסק להיות מוכן, ככל האפשר, לכל תרחיש שיבוא, בעיקר בשנותיו הראשונות של העסק.

כיצד ניתן להתמודד עם משבר בארגון?

משבר בארגון יכול להיגרם מסיבות שונות ומגוונות: כשל ניהולי, השפעות חיצוניות, כשל פיננסי ועוד... נכון, החכמה הגדולה היא להימנע מלהיכנס למשברים מלכתחילה. אך לעיתים משבר הוא בלתי נמנע, וכדי לצאת ממנו חשוב לנהל אותו בצורה הטובה ביותר.
לרוב נוטים לחשוב כי את רוב המשברים בארגונים לא ניתן לצפות, אך לא כך הדבר. מחקרים אמריקאים מראים כי 75% מהמשברים בארגונים היו יכולים להימנע, על ידי ניהול נכון ומתן מענה לתקלות בדרך. בהרבה מקרים, בדרך למשבר, מתעלמים מנורות ההזהרה, או לא מטפלים בסטיות והתקלות הקטנות בדרך, שהיו יכולות למנוע את הדרדרות המצב עד למשבר של ממש.

האם כדאי לקחת יועץ פיננסי לעסק?

בעלי עסקים רבים, בעיקר בעלי עסקים קטנים, ובדרך כלל מתוך המקום של "לא לבזבז כסף" מנהלים את הפן הפיננסי של העסק בעצמם. לעיתים זה עובד נפלא, לרוב, בגלל ניהול פיננסי כושל, הנובע מחוסר הבנה לעומק של התחום, גורם לעסק לא לצמוח ואף להיסגר.
לצערינו, אנו נתקלים במצבים כאלה גם בעסקים בינוניים ואפילו גדולים. רואה החשבון הוא זה שאחרי על הניהול הפיננסי, למרות שלמעשה כל מה שהוא עושה זה לנהל את הכסף, אך לאו דווקא לתכנן את ההוצאות וההכנסות, להשיג מקורות מימון ולמנוע משברים פיננסיים.

magnifer

שקיפות

worker

המשכיות

shield

מצוינות

notepads

איכות

agreement

אמינות

bag

סודיות