לפגישת ייעוץ ראשונית חינם חייגו-

כיצד ניתן להתמודד עם משבר בארגון?

משבר בארגון יכול להיגרם מסיבות שונות ומגוונות: כשל ניהולי, השפעות חיצוניות, כשל פיננסי ועוד... נכון, this החכמה הגדולה היא להימנע מלהיכנס למשברים מלכתחילה. אך לעיתים משבר הוא בלתי נמנע, וכדי לצאת ממנו חשוב לנהל אותו בצורה הטובה ביותר.

לרוב נוטים לחשוב כי את רוב המשברים בארגונים לא ניתן לצפות, אך לא כך הדבר. מחקרים אמריקאים מראים כי 75% מהמשברים בארגונים היו יכולים להימנע, על ידי ניהול נכון ומתן מענה לתקלות בדרך. בהרבה מקרים, בדרך למשבר, מתעלמים מנורות ההזהרה, או לא מטפלים בסטיות והתקלות הקטנות בדרך, שהיו יכולות למנוע את הדרדרות המצב עד למשבר של ממש.

ואם אנחנו כבר במשבר? מה לעשות?

יש שלבים ברורים שיכולים לעזור לעסק לצאת ממשבר:

  • זיהוי הבעיה ואיתור גורם הבעיה.
  • במידה והמשבר עלול לפגוע בתדמית הארגון יש מיד לטפל בפן התקשורתי של המשבר. מנסיונינו, חברות שהעלימו ולא התייחסו לשמועות בתקשורת על משבר שהן חווות, התרסקו או התקשו לצאת מהמשבר. יש לתקשר בצורה חכמה את המשבר, להתייעץ עם יועצי תקשורת ואנשי יחסי ציבור.
  • במידה והמשבר קשור לגורם חיצוני ומצריך התערבות של רשויות המדינה, יש לפנות ולערבן מיד.
  • עדכון העובדים- כדי למנוע הפצה של שמועות שונות מתוך הארגון, יש לידע את הארגון במידע בצורה חכמה ומשרת ביטחון. העובדים הם משאב חשוב של הארגון. ככל שתערבו אותם ותיידעו אותם, תשלטו במידע שמגיע אליהם וגם יוצא החוצה.
  • בהתאם לסוג המשבר, פנו לגורמים שיכולים לסייע לכם בפתרון מהיר ויעיל של המשבר, יועצים עסקיים ופיננסיים, אנשי יחסי ציבור, מומחים לניהול משברים ועוד...
  • הקימו צוות שינהל את המשבר בתוך הארגון ויהיה אחראי על מתן מענה הן לעובדים והן ללקוחות.

איך תדעו שיצאתם מהמשבר?

הנה כמה דברים שיכולים לעזור לכם ולאותת כי המשבר מאחוריכם:

-   המדיה מפסיקה לעסוק בכם

-   קהל היעד שלכם חוזר לרכוש

-   יש עליה בהיקף המכירות

-   מסרים חיוביים מהסביבה, בעיקר מלקוחות, משקיעים ובעלי מניות אם יש.

לסיכום זכרו, כי גם משבר יכול להיות הזדמנות לצמיחה. אם תנהלו את המשבר נכון, תוכיחו מנהיגות ואחריות כלפי הציבור, הלקוחות, בעלי המניות והעובדים, תוכלו לצאת חזקים יותר.

magnifer

שקיפות

worker

המשכיות

shield

מצוינות

notepads

איכות

agreement

אמינות

bag

סודיות